Nomen omen Omenaa


Kabaretowa klasyka meteo z TVN 24, czyli Omenaa (ilustr. Nacho/Wikipedia)

Miałem o tym napisać gdzieś, zanim jeszcze powstał Świat Nacho. Zbierałem się długo, bo sprawa jest drugoplanowa, a i nie przepadam za masakrowaniem innych.

Jednak od lat niewiele się tu zmienia, więc temat ciągle aktualny. OMENAA! Półkilometrowe nogi, ładna buzia, śniada cera, bo z domieszką oryginalnych genów z Ghany. Niegdyś roznegliżowana na kanapie miała za zadanie podniecać brunetów wieczorową porą.

***

Dziś czołowa reprezentantka kabaretowego nurtu w prezentacji prognozy pogody w stacjach TVN. Od lat usiłowałem się przyzwyczaić i jakoś mi nie idzie. Kobieta postępu nie wykazuje, a ja muszę wysłuchiwać tekstów typu: „słońce będzie w miastach zachodniej i północnej Polski”. Co ona ma do wsi i terenów niezamieszkałych?

Albo wysoce precyzyjne stwierdzenia, że padać ma ” w Polsce zachodniej, północnej, wschodniej i na południu”. Jeśli miałem myśleć, że w centrum pojawi się słońce, to z mapą nie miało to nic wspólnego.

Omenaa jest też wyczulona na niuanse – zwłaszcza gdy mówi, że Poznaniu będzie ciepło i dajmy na to 21 stopni, a chłodno niestety w Łodzi, bo stopni 20…

***

Takich historii przez lata uzbierały się dziesiątki, jeśli nie setki. Omenaa zdążyła się nauczyć paru rzeczy – nie nauczyła się jednak logicznego myślenia i nie poznała możliwości, jakie daje polski język.

Bardzo mi z tego powodu przykro. Sprawa wydaje się beznadziejna i nie wiem, co powstrzymuje szefów TVN przed skierowaniem Omeny z powrotem na kanapę…

***

I żeby była jasność: dla mnie wszyscy prowadzący w tych stacjach mogą być brązowi, żółci, czerwoni czy zieloni. Byleby trzymali poziom…

2 thoughts on “Nomen omen Omenaa

  1. Eeej Nacho. Pogoda jest moim ulubionym programem od dziecka.
    „Wiatr będzie słaby i umiarkowany, miejscami silniejszy, gdzieniegdzie porywisty”.
    albo „Zachmurzenie będzie małe i umiarkowane, miejscami wzrastające do dużego z przelotnymi opadami deszczu. Gdzieniegdzie opady mogą być obfite”.

    Ależ ja to lubię Nacho!!

Możliwość komentowania jest wyłączona.