Platforma – z promocją na bakier


Z różnych stron od dawna słyszymy, jak to doskonale Platforma Obywatelska radzi sobie z kreowaniem własnego wizerunku. Słyszymy, że poza PR nie kryje się nic.

Osobiście od dawna uważam, że jest dokładnie odwrotnie. Akurat autopromocja jest jedną z najsłabszych stron tej partii – przynajmniej w porównaniu z innymi.

Jeden z ostatnich przykładów znalazłem w tekście Romana Pawłowskiego w Gazecie Wyborczej. Nawet jeśli jest to artykuł publicznie dostępny, nie słyszałem jakiejś medialnej wymiany zdań na ten temat.

Nie ma konferencji prasowych, nie ma wywiadów.

Czy ktoś słyszał, że resort kultury będzie miał najlepszy budżet od lat?

Czy w Polsce kogoś to obchodzi? Może jest to nawet temat wstydliwy, bo gdzie indziej ma się przecież oszczędzać?

Jeśli jednak brakuje poparcia, to jest ono choćby w tym miejscu. Elaboraty napisano, jak ważna jest rola kultury w budowie nowoczesnego społeczeństwa. Od wielu lat nie szły za tym pieniądze.

W 2012 roku budżet kultury będzie wyższy od tegorocznego o 20%. To olbrzymi skok. Dzięki ministrowi Zdrojewskiemu i – co ważne – Donaldowi Tuskowi. Można naturalnie nadal utyskiwać, że w ramach budżetu pieniądze nie trafią tu czy tam, ale przecież pójdą na bardzo ciekawe i ważne programy.

Nacho chce o tym mówić i zachęca do przeczytania artykułu, z którego dowiecie się więcej o projektach i wydatkach związanych z kulturą narodową. Pamiętajmy o tym, nawet gdy PO nam nie przypomni…

Advertisements

One thought on “Platforma – z promocją na bakier

  1. Kilka dni po tym wpisie rzeczywiście PO zaprezentowała swoją strategię w sferze kultury. Było wszystko to, czego zabrakło wcześniej. I dobrze…

Możliwość komentowania jest wyłączona.